• امروز : شنبه - ۹ بهمن - ۱۴۰۰
  • برابر با : Saturday - 29 January - 2022
کل اخبار 3129اخبار امروز : 4
0

تولید محتوای گردشگری

  • کد خبر : 10306
  • 01 دی 1400 - 10:18
تولید محتوای گردشگری

دنیای ارتباطات و اطلاعات با سرعتی باور نکردنی در مسیر توسعه همه جانبه قرار گرفته و موضوعات مهم و جدیدی را در راه ارتباط بین تولید کننده و مشتری بوجود آورده است.

تولید محتوا به‌عنوان یک پل ارتباطی در دنیای امروز اطلاعات را به شکل مختلف به مخاطبین ارائه می دهد، آنچه در این بین اهمیت بسزایی دارد، نوع و کیفیت این تولید محتوا است که برای مخاطب جذابیت بوجود می آورد.

در این یادداشت قصد بر این است که ارتباط تولید محتوا و جذب گردشگر را مورد بررسی قرار دهیم و با رویکرد دنیای امروز شیوه‌های تولید محتوا را معرفی کنیم.

در محتواهای تولید شده در بخش گردشگری معمولا کلیپ و عکس نوشته بیشترین مخاطب را دارد و بستر این ارتباط نیز شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور است.

در تولید یک محتوای تصویری استانداردهای ساده و مهمی همیشه مورد نظر است که عدم رعایت آن می تواند به طور جبران ناپذیری یک موضوع را طولانی مدت در ذهن مخاطبین مخدوش کند.

محتوا در دنیای گردشگری بر اساس ذائقه گردشگر تهیه و تولید می‌شود و برای این موضوع دقت نظر در داشته‌های مقصد بسیار اهمیت دارد.

اگر این محتوا بتواند به طور ویژه مقصد را برای گردشگر واقعی تجسم کند، در جذب کارساز خواهد بود.

آنچه این اواخر در راه این تولید محتوا اتفاق افتاده که می‌شود آن را مثبت ارزیابی کرد، حضور بخش خصوصی بوده که با بسترهای فضای مجازی در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری به نوعی اشتغال خوبی را برای خود و اطرافیان بوجود آورده‌اند .

همیشه باور ما در این مسیر آن بوده که بخش دولتی باید با تولید محتوای خوب در زمینه گردشگری زمینه حضور گردشگر و توریست را فراهم آورد اما آنچه در این سالها رخ داده است حضور افرادی با نام اینفلوئنسر است که این مهم را به پیش برده و امروز نشان می‌دهد که این افراد پتانسیل های بالقوه‌ای بوده‌اند که به بالفعل تبدیل شده‌اند.

اما حضور و تولید محتوا باید با مطالعه و رعایت شیوه‌های استاندارد آن انجام بگیرد. گاهی همین افراد و محتواهای آنان نه تنها غیرقابل قبول است که گاها باعث خسارات جبران ناپذیری می‌شود و برای بازگشت به حالت اولیه نیز باید راهکارهای هزینه بری را متحمل شد.

با این تفاسیر ابتدا حضور بخش خصوصی و در وهله بعد مطالعه و آموزش لازم برای بخش خصوصی و رعایت استانداردها می تواند به توان افزایی و ارائه محتوای خوب در این بخش کمک کند.

 هرچند نگارنده این یادداشت مخالف حضور بخش دولتی در آموزش و استانداردسازی است ولی تا ورود بخش خصوصی به این بخش، باید از این ظرفیت و پتانسیل بهره برد.

لینک کوتاه : https://mirasbushehr.ir/?p=10306

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • نوشتن نام و نشانی ایمیل اجباری نیست.
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.