⭕قابل توجه مالکان خانههای مسافر
❇️ مراحل صدور مجوز خانه مسافر
۱-ارائه در خواست کتبی و ده قطعه عکس ۳*۴ از طرف متقاضی به ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی
۲-تکمیل فرم صلاحیت فردی از طرف متقاضی و ارسال فرم به اداره اماکن
۳- تحویل پاسخ اداره اماکن به ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی
۴- ارسال برگه های استعلام سه گانه( امنیتی-ترافیکی، عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد)
۵- تحویل جواب برگه های استعلام به ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی
۶- ارائه بیمه آتش سوزی برای ملک( اظهار نامه کتبی صاحب ملک مبنی بر این که ملک را برای خانه مسافر در اختیار موجر قرار داده است)
۷- ارسال تعهد نامه تکمیل شده با اثر انگشت و امضای متقاضی برای ثبت در دفتر خانه رسمی
۸- تحویل برگه ثبت شده در دفترخانه به ادارهکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایعدستی
۹- صدور مجوز بهره برداری برای خانه مسافر از طرف ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی
⭕ نکات قابل توجه:
الف- کلیه واحد های اقامتی باید دارای مسیر دسترسی و عبور و مرور مجزا بوده، بگونه ای که هیچگونه مسیر اشتراکی با سایر واحدها یا طبقات هم جوار نداشته باشند.
ب- نرخ گذاری برای واحدهای مبله بر اساس نرخ ارائه شده از طرف ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انجام میشود.
ج- با توجه به اپیدمی کرونا و احتمال سرایت بیماری رعایت نظافت و ضدعفونی کردن واحدها قبل از تحویل به مشتریان الزامی است.
د- صاحبان خانه مسافرهای ثبت شده همکاری لازم را با ناظرین ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی جهت بازدید از واحدهای مبله داشته باشند.
این آگهی برای بهره برداران خانه مبله و مالکینی بوده که به فعالیت غیر مجاز در این راستا مبادرت نموده اند و اعلام می شود که ظرف مدت یک ماه فرصت دارند تا نسبت به خود اظهاری و مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به منظور سیر مراحل اخذ مجوز اقدام نمایند.
◀️ معاونت گردشگری و سرمایهگذاری استان بوشهر