توسعه و احیای موزه‌ها در بوشهر

توسعه و احیای موزه‌ها در بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از توسعه و احیای موزه‌ها در استان خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از توسعه و احیای موزه‌ها در استان خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، اسماعیل سجادی‌منش امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در اولین روز از هفته میراث‌فرهنگی گفت: موزه‌ها پنجره‌ای به تاریخ و میراث گذشتگان هستند که در همین راستا در سال جاری، توسعه و احیای موزه‌های استان یکی از دستورات مهم کاری ما خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: مرمت موزه شهید رییسعلی دلواری آغاز شده که در دو بخش فیزیکی و محتوایی انجام خواهد شد.

او ادامه داد: هم‌چنین در کاروانسرای مشیرالملک برازجان هم موزه سنگ را داریم که در کنار این موضوع، با توجه به کاربری ثانویه این بنای تاریخی موزه عبرت نیز در آنجا ایجاد خواهد شد.

سجادی‌منش بندر تاریخی سیراف را نگین کهن خلیج‌فارس دانست و بیان کرد: بنا داریم با توجه به قدمت این بندر و وجود آثار و اشیا تاریخی فراوان، موزه‌ای در خور و شأن این بندر احداث کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به همکاری ارزشمند شهرداری‌های جم و خورموج در زمینه احداث موزه در این شهرها اشاره کرد و در پایان گفت: هم‌چنین به همت مردم فرهنگ دوست هم استانی نهضت ایجاد موزه‌های شخصی به راه افتاده که تلاش ما این است در این مسیر بر اساس ضوابط موجود بتوانیم نقش حمایتی خود را ایفا کنیم.انتهای پیام/

منوی دستیابی
کنتراست رنگ
اندازه متن
برجسته کردن مطالب
بزرگنمایی